Asiakaspalautukset ja  vaihdot

HUOM! Hygieniasyistä palautusoikeutta ei ole alusasuilla ja uima-asuilla.

  • Paketin noutamatta jättäminen ei ole enää uuden 13.6.2014 voimaan tulleen kuluttajasuojalain mukaan tilauksen peruutus. Noutamatta jätetyistä lähetyksistä veloitamme 15,00 euroa kuluja asiakkaalta.

  • Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuote lähettäjälle 14 vrk:n aikana tavaran vastaanottamisesta.

  • Tarjoamme myös vaihto-oikeuden samaan / eri tuotteisiin.

  • Tuotteiden tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa ja kaikki laput kiinni (ei riitä että tuote- ja hintalaput lähetetään irrallisina takaisin), pesemättömiä ja käyttämättömiä. Huomaathan, että uima- ja alusasuilla ei ole hygieniasyistä palautus- eikä vaihto-oikeutta.

 

PALAUTUSKULUT:

- ILMAINEN palautus, kun vaihdetaan samaan tai toiseen tuotteeseen.

- VELOITAMME 2 EUROA KULUJA palautuksista, jotka palautuvat meille kirjeenä.

- VELOITAMME 4 EUROA KULUJA palautuksista, jotka palautuvat meille pakettina.



TOIMI NÄIN:

  • Ilmoita palautuksesta aina kirjallisesti kauppiaalle etukäteen. Ilmoitukset sähköpostilla: asiakaspalvelu@tenavalinna.fi. Palautus pitää lähettää takaisin myyjälle 14 vrk kuluessa ilmoituksen tekemisestä.

  • Palauta tilaus aina yhtenä lähetyksessä, ei useampana. Muutoin veloitamme palautuskulut jokaisesta palautuksesta erikseen. Toivomme myös, että jos palautat useammasta eri tilauksesta, palatus tehtäisiin yhtenä lähetyksenä.

  • Palautuksen syytä ei tarvitse kertoa, mutta olisimme kiitollisia jos sen kerrot meille, sillä saamme palautteestasi arvokasta tietoa.
 
  • Liitä mukaan seuraavat tiedot vapaamuotoisesti, kuittia ei tarvitse liittää mukaan:

1) Omat yhteystietosi TÄRKEÄÄ!!!
2) Tuotteen malli/koko, jos haluat vaihtaa. Vaihto sallitaan myös eri tuotteisiin.
3) Tilinumerosi (ei tarvita mikäli maksutapana oli everyday-verkkomaksu).

  • Lähetyshetkellä sinun ei tarvitse maksaa postille mitään. Kirjoita palautettavan lähetyksen päälle:

ASIAKASPALAUTUS
Sopimustunnus 630592
Lastenpuoti Tenavalinna
Jalopuunkuja 3
90800 OULU


PALAUTUSTAPA:

  • HUOM! 1.1.2019 ALKAEN POSTI MUUTTAA ASIAKASPALAUTUSEHTOJAAN siten, että palautukset voidaan käsitellä kirjeinä vain, kun palautuksen enimmäismitat ovat 25 x 35 x 3cm. Kaikki muut palautukset posti käsittelee pakettina.


  • ASIAKASPALAUTUSKIRJE:
Asiakaspalautuskirjeenä palautetaan palautukset, jotka ovat kooltaan enintään 25 x 35 x 3 cm. Palauta tilaus viemällä se postitoimipaikkaan ja sano postin virkailijalle sen olevan ASIAKASPALAUTUSKIRJE. Pyydä postin virkailijalta palautuksesta erillinen kuitti, katoamistapauksissa vain kuitilla osoitat lähettäneesi palautuksen.

Kirjeenä voit siis palauttaa 1-2 sisävaatetta tms pientuotetta, kunhan pakkaat ne tiiviisti ja ohuesti (max 25 x 35 x 3 cm).


  • ASIAKASPALAUTUSPAKETTI POSTITOIMIPAIKKAAN:
Asiakaspalautuspakettina palautetaan kaikki palautukset, jotka ovat kooltaan suurempia kuin kirjeen enimmäismitat 25 x 35 x 3 cm.
 
Palauta tilaus viemällä se postitoimipaikkaan ja sano postin virkailijalle sen olevan ASIAKASPALAUTUSPAKETTI. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa Postin toimipaikkaan.

 
  • ASIAKASPALAUTUSPAKETTI POSTIN PAKETTIAUTOMAATTIIN (SMARTPOST):
Asiakaspalautuspakettina palautetaan kaikki palautukset, jotka ovat kooltaan suurempia kuin kirjeen enimmäismitat 25 x 35 x 3 cm.
 
Palauta tilaus viemällä se mihin tahansa Postin pakettiautomaatiin samalla lokerokoodilla millä vastaanotit paketin. Palautuksen voit myös viedä postin toimipaikkaan.


  • PALAUTUKSEN MAKSAMINEN ITSE
Halutessasi voit maksaa palautuksen itse, jos se on niin sinulle edullisempi.
Kannattaa harkita myös maksavansa itse palautuskulut, jos velkasaldoa on jäämässä palautuskuluista johtuen esim. Jouston laskulle. Tällöin vie palautus postitoimipaikkaan ja kirjoita vastaanottajaksi vain meidän osoitetiedot ilman asiakaspalautus sanaa,
sekä sopimustunnus merkintöjä:

Lastenpuoti Tenavalinna Oy
Jalopuunkuja 3
90800 OULU 

  • Asiakaspalautukset kulkevat normaalia postia hitaammin, koska palautukset käyvät mutkan Helsingissä laskutuksessa. Asiakaspalautuksen matka voi kestää jopa viikon. Tarkastamme tuotteet aina ennen hyvityksen tekemistä. Hyvityksen teemme noin viikon päästä palautuksen saapumisesta. Emme siis pihtaa rahojasi, vaan palautamme ne heti käsittelyn yhteydessä.



Reklamaatiot

  • Mikäli ostamasi tuote on mielestäsi virheellinen, ota ensin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme ja kerro tuotteen tarkka vikaseloste ja odota sen jälkeen vastauksemme: asiakaspalvelu@tenavalinna.fi
 
  • Huomaathan, että aiheettomista tuotepalautuksista veloitamme 15 euroa aiheettomia postituskuluja.