Asiakaspalautukset ja  vaihdot

HUOM! Nämä asiakaspalautus ja vaihto-ohjeet eivät koske määrämittaan leikattuja kankaita. Asiakaan tilauksen mukaan leikatut kankaat ovat kuluttajasuojalain mukaan tuotteita, joilla ei ole palautus eikä vaihto-oikeutta. Hygieniasyistä palautusoikeutta ei ole myöskään alusasuilla ja uima-asuilla.

  • Paketin noutamatta jättäminen ei ole enää uuden 13.6.2014 voimaan tulleen kuluttajasuojalain mukaan tilauksen peruutus. Noutamatta jätetyistä lähetyksistä veloitamme 15,00 euroa kuluja asiakkaalta.

  • Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuote lähettäjälle 14 vrk:n aikana tavaran vastaanottamisesta.

  • Tarjoamme myös vaihto-oikeuden samaan / eri tuotteisiin.

  • Tuotteiden tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa ja kaikki laput kiinni (ei riitä että tuote- ja hintalaput lähetetään irrallisina takaisin), pesemättömiä ja käyttämättömiä. Huomaathan, että uima- ja alusasuilla ei ole hygieniasyistä palautus- eikä vaihto-oikeutta.

 

PALAUTUSKULUT:

- ILMAINEN palautus, kun vaihdetaan samaan tai toiseen tuotteeseen

- ILMAINEN palautus, jos palautus sisältää ainoastaan normaalihintaisia tuotteita

- VELOITAMME 3 EUROA KULUJA palautuksista, joissa on mukana aletuote.
Alekoodin käyttäminen katsotaan alehintaisen tuotteen ostamiseksi (tuote ei ole tällöin normaalihintainen). Kulut vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta, joka maksetaan asiakkaan tilille, laskulle tai luottokortille.

 

TOIMI NÄIN:

  • Ilmoita palautuksesta aina kirjallisesti kauppiaalle etukäteen. Ilmoitukset yhteydenotto lomakkeella tai sähköpostilla: asiakaspalvelu@tenavalinna.fi. Palautus pitää lähettää takaisin myyjälle 14 vrk kuluessa ilmoituksen tekemisestä.

  • Palauta tilaus aina yhdessä lähetyksessä, ei useampana. Muutoin veloitamme 3 euroa kuluja jokaisesta ylimääräisestä lähetyksestä.

  • Palautuksen syytä ei tarvitse kertoa, mutta olisimme kiitollisia jos sen kerrot meille, sillä saamme palautteestasi arvokasta tietoa.
 
  • Liitä mukaan seuraavat tiedot vapaamuotoisesti, kuittia ei tarvitse liittää mukaan:

1) Omat yhteystietosi TÄRKEÄÄ!!!
2) Tuotteen malli/koko, jos haluat vaihtaa.
3) Tilinumerosi (ei tarvita mikäli maksutapana oli everyday-verkkomaksu).

  • Kirjoita palautettavan lähetyksen päälle, lähetyshetkellä sinun ei tarvitse maksaa postille mitään:

ASIAKASPALAUTUS
Sopimustunnus 630592
Lastenpuoti Tenavalinna
Jalopuunkuja 3
90800 OULU


PALAUTUSTAPA:

  • ASIAKASPALAUTUSKIRJE:
Asiakaspalautuskirjeenä palautetaan kaikki muut tilaukset, paitsi ne jotka sisältävät toppavaatteen tai ovat arvoltaan yli 150 euroa. Palauta tilaus viemällä se postitoimipaikkaan ja sano postin virkailijalle sen olevan ASIAKASPALAUTUSKIRJE. Pyydä postin virkailijalta palautuksesta erillinen kuitti, katoamistapauksissa vain kuitilla osoitat lähettäneesi palautuksen.

  • ASIAKASPALAUTUSPAKETTI POSTITOIMIPAIKKAAN:
Asiakaspalautuspakettina saa palauttaa postin toimipaikkaan, vain jos palautus sisältää toppavaatteen tai sen arvo on yli 150 euroa. Palauta tilaus viemällä se postitoimipaikkaan ja sano postin virkailijalle sen olevan ASIAKASPALAUTUSPAKETTI. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa Postin toimipaikkaan. 
 
  • ASIAKASPALAUTUSPAKETTI POSTIN PAKETTIAUTOMAATTIIN (SMARTPOST):
Asiakaspalautuspakettina saa palauttaa postin pakettiautomaattiin, vain jos palautus sisältää toppavaatteen tai sen arvo on yli 150 euroa ja tilaus on alunperin toimitettu pakettiautomaattiin. Voit palauttaa tilauksen viemälle sen mihin tahansa Postin pakettiautomaatiin samalla lokerokoodilla millä vastaanotit paketin. Asiakaspalautuksen voi myös viedä postin toimipaikkaan.

  • PALAUTUKSEN MAKSAMINEN ITSE
Halutessasi voit maksaa palautuksen itse, jos se on niin sinulle edullisempi.
Kannattaa harkita myös maksavansa itse palautuskulut, jos velkasaldoa on jäämässä palautuskuluista johtuen esim. everyday-laskulle. Tällöin vie palautus postitoimipaikkaan ja kirjoita vastaanottajaksi vain meidän osoitetiedot ilman asiakaspalautus sanaa,
sekä sopimustunnus merkintöjä:

Lastenpuoti Tenavalinna Oy
Jalopuunkuja 3
90800 OULU 

  • Asiakaspalautukset kulkevat normaalia postia hitaammin, koska palautukset käyvät mutkan Helsingissä laskutuksessa. Asiakaspalautuksen matka voi kestää jopa viikon. Tarkastamme tuotteet aina ennen hyvityksen tekemistä. Hyvityksen teemme noin viikon päästä palautuksen saapumisesta. Emme siis pihtaa rahojasi, vaan palautamme ne heti käsittelyn yhteydessä.



Reklamaatiot

  • Mikäli ostamasi tuote on mielestäsi virheellinen, ota ensin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme ja kerro tuotteen tarkka vikaseloste ja odota sen jälkeen vastauksemme: asiakaspalvelu@tenavalinna.fi
 
  • Huomaathan, että aiheettomista tuotepalautuksista veloitamme 15 euroa aiheettomia postituskuluja.