Asiakaspalautukset ja  vaihdot

HUOM! Hygieniasyistä palautusoikeutta ei ole alusasuilla ja uima-asuilla.

  • Paketin noutamatta jättäminen ei ole enää uuden 13.6.2014 voimaan tulleen kuluttajasuojalain mukaan tilauksen peruutus. Noutamatta jätetyistä lähetyksistä veloitamme 15,00 euroa kuluja asiakkaalta.

  • Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuote lähettäjälle 14 vrk:n aikana tavaran vastaanottamisesta.

  • Tarjoamme myös vaihto-oikeuden samaan / eri tuotteisiin.

  • Tuotteiden tulee olla myyntikelpoisessa kunnossa ja kaikki laput kiinni (ei riitä että tuote- ja hintalaput lähetetään irrallisina takaisin), pesemättömiä ja käyttämättömiä. Huomaathan, että uima- ja alusasuilla ei ole hygieniasyistä palautus- eikä vaihto-oikeutta.

 

PALAUTUSKULUT:

HUOM! Tilaukset, jotka on tehty viimeistään 16.9.2018 sovelletaan seuraavia palautuskuluehtoja:

- ILMAINEN palautus, kun vaihdetaan samaan tai toiseen tuotteeseen

- ILMAINEN palautus, jos palautus sisältää ainoastaan normaalihintaisia tuotteita

- VELOITAMME 3 EUROA KULUJA palautuksista, joissa on mukana aletuote.
Alekoodin käyttäminen katsotaan alehintaisen tuotteen ostamiseksi (tuote ei ole tällöin normaalihintainen). Kulut vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta, joka maksetaan asiakkaan tilille, laskulle tai luottokortille.

HUOM! Tilaukset, jotka on tehty 17.9.2018 alkaen sovelletaan seuraavia palautuskuluehtoja:

- ILMAINEN palautus, kun vaihdetaan samaan tai toiseen tuotteeseen.

- VELOITAMME 2 EUROA KULUJA palautuksista, jotka palautuvat meille kirjeenä.

- VELOITAMME 4 EUROA KULUJA palautuksista, jotka palautuvat meille pakettina.



TOIMI NÄIN:

  • Ilmoita palautuksesta aina kirjallisesti kauppiaalle etukäteen. Ilmoitukset sähköpostilla: asiakaspalvelu@tenavalinna.fi. Palautus pitää lähettää takaisin myyjälle 14 vrk kuluessa ilmoituksen tekemisestä.

  • Palauta tilaus aina yhtenä lähetyksessä, ei useampana. Muutoin veloitamme palautuskulut jokaisesta palautuksesta erikseen. Toivomme myös, että jos palautat useammasta eri tilauksesta, palatus tehtäisiin yhtenä lähetyksenä.

  • Palautuksen syytä ei tarvitse kertoa, mutta olisimme kiitollisia jos sen kerrot meille, sillä saamme palautteestasi arvokasta tietoa.
 
  • Liitä mukaan seuraavat tiedot vapaamuotoisesti, kuittia ei tarvitse liittää mukaan:

1) Omat yhteystietosi TÄRKEÄÄ!!!
2) Tuotteen malli/koko, jos haluat vaihtaa. Vaihto sallitaan myös eri tuotteisiin.
3) Tilinumerosi (ei tarvita mikäli maksutapana oli everyday-verkkomaksu).

  • Kirjoita palautettavan lähetyksen päälle osoitetietomme ja 1.10.2018 alkaen asiakkaan pitää itse tietää ja kirjoittaa palautukseen sopimustunnuksemme. Lähetyshetkellä sinun ei tarvitse maksaa postille mitään:

ASIAKASPALAUTUS
Sopimustunnus 630592
Lastenpuoti Tenavalinna
Jalopuunkuja 3
90800 OULU


PALAUTUSTAPA:

  • ASIAKASPALAUTUSKIRJE:
Asiakaspalautuskirjeenä palautetaan kaikki muut tilaukset, paitsi ne jotka sisältävät toppavaatteen tai ovat kooltaan isoja (yli 500g). Palauta tilaus viemällä se postitoimipaikkaan ja sano postin virkailijalle sen olevan ASIAKASPALAUTUSKIRJE. Pyydä postin virkailijalta palautuksesta erillinen kuitti, katoamistapauksissa vain kuitilla osoitat lähettäneesi palautuksen.

  • ASIAKASPALAUTUSPAKETTI POSTITOIMIPAIKKAAN:
Asiakaspalautuspakettina saa palauttaa postin toimipaikkaan, vain jos palautus sisältää toppavaatteen tai sen koko on iso (yli 500g). Palauta tilaus viemällä se postitoimipaikkaan ja sano postin virkailijalle sen olevan ASIAKASPALAUTUSPAKETTI. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa Postin toimipaikkaan. 
 
  • ASIAKASPALAUTUSPAKETTI POSTIN PAKETTIAUTOMAATTIIN (SMARTPOST):
Asiakaspalautuspakettina saa palauttaa postin pakettiautomaattiin, vain jos palautus sisältää toppavaatteen tai sen koko on iso (yli 500g) ja tilaus on alunperin toimitettu pakettiautomaattiin. Voit palauttaa tilauksen viemälle sen mihin tahansa Postin pakettiautomaatiin samalla lokerokoodilla millä vastaanotit paketin. Asiakaspalautuksen voi myös viedä postin toimipaikkaan.

  • PALAUTUKSEN MAKSAMINEN ITSE
Halutessasi voit maksaa palautuksen itse, jos se on niin sinulle edullisempi.
Kannattaa harkita myös maksavansa itse palautuskulut, jos velkasaldoa on jäämässä palautuskuluista johtuen esim. Jouston laskulle. Tällöin vie palautus postitoimipaikkaan ja kirjoita vastaanottajaksi vain meidän osoitetiedot ilman asiakaspalautus sanaa,
sekä sopimustunnus merkintöjä:

Lastenpuoti Tenavalinna Oy
Jalopuunkuja 3
90800 OULU 

  • Asiakaspalautukset kulkevat normaalia postia hitaammin, koska palautukset käyvät mutkan Helsingissä laskutuksessa. Asiakaspalautuksen matka voi kestää jopa viikon. Tarkastamme tuotteet aina ennen hyvityksen tekemistä. Hyvityksen teemme noin viikon päästä palautuksen saapumisesta. Emme siis pihtaa rahojasi, vaan palautamme ne heti käsittelyn yhteydessä.



Reklamaatiot

  • Mikäli ostamasi tuote on mielestäsi virheellinen, ota ensin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme ja kerro tuotteen tarkka vikaseloste ja odota sen jälkeen vastauksemme: asiakaspalvelu@tenavalinna.fi
 
  • Huomaathan, että aiheettomista tuotepalautuksista veloitamme 15 euroa aiheettomia postituskuluja.